STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Szeresd a tested!

2015-07-22

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?

A legtöbb kismama életében eljön a perc, amikor könnyeivel küszködve áll a tükör előtt. Egyesek már a várandósság elején átesnek ezeken a kellemetlen pillanatokon, amikor ráeszmélnek, hogy kedvenc farmerjüket jó időre nélkülözniük kell.

Mások az óriási pocaktól riadnak meg, úgy érzik, soha többé nem lesznek már olyan vékonyak, mint a babavárás előtt. Vannak persze olyan szerencsés hölgyek, akiket a hiúság e fajtája teljes mértékben elkerül.

 

Előfordul, hogy az első három hónapban a kismama nem csak nem hízik, de még fogy is. Ez a „reggeli rosszulléteknek” köszönhető, amikről mindannyian tudjuk, hogy valójában egész nap jelen vannak. Aki a várandósság első hónapjaiban azt tapasztalja, hogy ez az állapot nem jár súlygyarapodással, még inkább meglepődik, amikor a 12-16. hét környékén hirtelen felszaladnak rá a kilók.

 

Aggodalomra azonban semmi ok. A nőgyógyászok véleménye szerint 8-12 kg súlygyarapodás normálisnak tekinthető, 14 kg-nál feljebb azonban már nem érdemes menni. Szerencsés esetben a plusz súly nagy része a pocakodra összpontosul, és ahogy mondani szokták, hátulról senki nem mondja meg, hogy babát vársz.

 

Akkor se ess azonban kétségbe, ha karodon, lábadon, fenekeden is látsz változást. Gondolj arra, hogy a kisbabád fejlődéséhez szükség van a hízásra, és miután megszületett, néhány hét elteltével újra formába lendülhetsz. Mindenképpen azt gondolom, hogy megéri az áldozat. A végeredmény, vagyis az egészséges gyermeked mindennél fontosabb!

 

Mindezzel természetesen nem azt szeretném mondani, hogy ne figyelj a táplálkozásodra, és korlátok nélkül edd azt, amit megkívánsz. A minőségi, fehérjedús és szénhidrátszegény ételek fogyasztása elengedhetetlen.

 

A jó minőségű ételeken kívül ügyelj arra, hogy naponta 5-ször étkezz! Mindig csak egy keveset! Nassolni vágsz? Egyél gyümölcsöt vagy magvakat!

 

Ha odafigyelsz az étkezésedre és rendszeresen mozogsz is (akár séta, ha az orvosod csak azt engedi), akkor nyugodt lelkiismerettel nézel majd a tükörbe minden alkalommal, hiszen tudod, hogy Te mindent megtettél azért, hogy egészséges gyermeknek adj életet és emellett fitt kismama legyél! A fogyókúrára pedig elég lesz a szülés után gondolnod.

Ajánló

Minden, amit nem érdemes kihagyni!
10 alapdarab, amit ne felejts otthon!
Hidd el, hogy jó anya vagy!