STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Tények és tévhitek a terhesség kapcsán

2015-09-09

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?

Mielőtt búcsút intesz 9 hónapra a koffeinnek és felhagysz az edzéssel, olvasd el cikkünket, amiben leírjuk, hogy mi az, ami csupán tévhit a várandósság kapcsán. 

Azt viszont ne feledd el, hogy minden terhesség más, és mielőtt bármit teszel, konzultálj az orvosoddal.
 
Egyél naponta háromszor, így az egészséges. – Nos, ez bizony tévhit. 2-3 óránként egyél, kis adagokat. Így szinten tudod tartani a vércukorszinted, és az elhízástól sem kell tartanod.  

Egy pohár ital nem árthat. – Igaz. Ha egy pohár vörösbort megkívánsz, nyugodtan fogyaszd el. Egy romantikus este kihagyhatatlan kelléke, arról nem is beszélve, hogy a vérellátásnak is jót tesz.

Csak koffeinmentes italokat fogyassz! – Tévhit. Napi egy kávé nincs rossz hatással a baba fejlődésére. Túlzásba persze nem szabad esni, de egy bögre tejeskávéval nem árthatsz.  

Ne egyél sajtot! – Tévhit. A penészes, lágy sajtokat, illetve a kéksajtot kerüld, de a többit fogyaszd bátran! Szóval a brie, camembert, feta, roquefort egyelőre ne foglaljanak helyet a tányérodon, hanem helyettesítsd őket mozzarellával, trappistával, vagy pannónia sajttal!  

Egyél kettő helyett! – Tévhit. Nem arról szól a terhesség, hogy 20-25 kg súlyfelesleget szedj fel, hanem az egészséges, tápláló ételek fogyasztása a cél. Egy kicsivel, kb 300 kalóriával egyél csak többet naponta, mint a babavárás előtt.

Kerüld a tengeri ételeket! – Tévhit. Ha korábban szeretted az efféle ételeket, és semmi allergiás reakciód nem volt tőlük, akkor most sem kell feladnod a fogyasztásukat. A sushit a nyers hal miatt érdemes kerülni, de ami főtt, sült formában kerül a tányérra, abból gond nem lehet. 
 
Búcsúzz el az edzőteremtől! – Tévhit. A mozgás nagyon jó hatással van Rád és a babára. Az ő kicsi szíve erősebb lesz, Te kevesebb súlyfelesleghez jutsz, könnyebben birkózol meg a szüléssel és a regenerálódás is sokkal könnyebb lesz. Egyeztess az orvosoddal, hogy milyen mozgásformát javasol számodra.

Ne fesd a hajad! – Tévhit. Korábban tiltották a hajfestést a várandósok számára. Ma már viszont olyan korszerű hajfestékek állnak rendelkezésre, hogy semmilyen ártalmas hatása nincs a magzatra. A 12. héttől élj vele bátran!

Ajánló

Kikészülsz a férjedtől szülés után?
Találd meg a Neked megfelelőt!
Hogyan vészeljük át a baba érkezését?